rogerstamspelar.blogg.se

2013-08-31
19:02:11

Resan tillbaka till barndomen #1
"Du som läser den här bloggen kommer få följa mig på en otrolig resa tillbaka till min uppväxt.
Givetvis kommer jag inte berätta om hela min uppväxt utan jag kommer fokusera på alla spel jag hade när jag var yngre och den här bloggen och min Youtube-kanal kommer att följa mig när jag letar upp konsollerna,spelen och alla minnen jag har."
 
 
Hej!
Jag tänkte börja hela resan med att berätta lite kort om vem jag är och varför jag bestämde mig för att starta denna bloggen.
Men för att inte tråka ut er så ska jag istället berätta en kort historia.
 


"En helt annan värld"
En ung kille vid namn Jesper springer så fort hans ben bär hem från skolan, vilket inte är långt, det är bara över en väg sedan är han hemma men trots det så vill han hem, bort från skolan, bort från alla som är elaka och i Jespers pojkrum finns en helt annan värld, utan mobbare och lärare som skriker och beskyller Jesper fast han inte gjort något fel.
Jo det är så att Jesper fick sin första TV-spels konsoll för några månader sedan och ända sedan dess har han flytt till spelvärlden för där är han en hjälte, en italiensk rörmokare, världens bästa snowboard åkare och rallyförare, ja Jesper kan vara vem han vill och ingen kan hindra honom.
Så länge som Jesper kan minnas så har han inte haft några vänner i skolan, han har alltid varit den ensama killen i klassen och nu när han kan fly bort så har han alla vänner han kan önska sig, iallfall i spelvärlden men när det är dags att läsa läxorna så kommer verkligheten tillbaka och med tunga steg går Jesper fram och stänger av tv:n och spelet.
Med en suck åker matteböckerna fram på skrivbordet och Jesper börja räkna men längtar redan tillbaka till världen där han inte kan bli slagen eller kallad idiot,äckel,ful och diverse andra kränkande saker.
I spelvärlden är Jesper den han vill vara, hjälten som alla ser upp till.


Den berättelsen kanske inte sa er så mycket om vem jag är men den berättade en viktig del om mitt liv och hela berättelsen är delvis sann, det enda som inte är sant är vilken konsol som var min första.
I berättelsen så är det ett Nintendo64 och spelen jag pratar om är Super mario64,1080° Snowboarding och Mario Kart.
 
Min första konsoll var ett Sega Saturn och spelet jag spelade mest där var Sega Rally Championship och den här bloggen som du nu läser kommer handla om den där nostalgiska känslan man får av att starta ett upp Super Mario 64 och börja samla sjärnor och rädda prinssessan.
 
Ni kommer få följa mig när jag samlar ihop alla spel och konsoller jag och mina vänner ägde under min uppväxt!

 
 
 
Länkar:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: